Михайлівська громада
Полтавська область, Полтавський район

ДПС інформує!

Дата: 17.06.2025 09:15
Кількість переглядів: 59

Фото без опису

140 – код виду сплати при заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції  для погашення податкового боргу (заборгованості з єдиного внеску) 

 

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно до Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої Постановою Правління Національного банку України 29.07.2022 року № 163 (далі – Постанова № 163) платник ініціює будь-який переказ коштів шляхом формування та подання надавачу платіжних послуг (банку) відповідної платіжної інструкції.

Згідно з абзацом першим п. 37 Постанови № 163 одним із обов‘язкових реквізитів  платіжної інструкції є «Призначення платежу».

Згідно з абзацом першим  п. 41 Постанови № 163 платник заповнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція.

Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затверджений наказом Міністерства фінансів України від  23 березня 2023 року № 148 (далі – Порядок).

Відповідно до п. 2 розділу ІІ Порядку під час сплати податків, зборів, єдиного внеску на бюджетні/небюджетні рахунки платник у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнює такі поля:

  • «Код виду сплати»;

  • «Додаткова інформація запису».

У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками, згідно з додатком 1 до Порядку, а саме (при сплаті податкового боргу/заборгованості з єдиного внеску): 140  - Сплата коштів у рахунок погашення податкового боргу / заборгованості з єдиного внеску/грошових зобов’язань;

У полі  «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі.
 

Приклади заповнення поля «Призначення платежу» при погашенні податкового боргу:
  
 Код виду сплати:    Додаткова інформація запису       
 140    Погашення податкового боргу з (назва податку)       
 140    Погашення заборгованості з єдиного внеску    

Головне управління ДПС у Полтавській області 

Фото без опису

Бізнес може використовувати всі 202 моделі РРО, які містяться у оновленій редакції Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що Державна податкова служба України 16 травня затвердила у новій редакції Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Наразі у ньому 202 моделі РРО, які можуть використовуватись суб’єктами господарювання. 27 із них оновили версії програмного забезпечення

Наголошуємо, що оновлення програмного забезпечення окремих реєстраторів розрахункових операцій жодним чином не свідчить про неможливість використання решти РРО. Зміни до реєстру, за потреби, вносяться щокварталу

ДПС нагадує, що суб’єкти господарювання мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг                       і надавати споживачам відповідні розрахункові документи на товари чи послуги, які той придбав. Із 1 березня 2025 року діють нові форми чеків

Що потрібно пам’ятати

- документ не прийматиметься як розрахунковий, у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів та недотримання сфери його призначення; 

- відображення тих чи інших обов’язкових реквізитів здійснюється                                з урахуванням конкретних обставин при продажу; 

- помилки / неточності в назві товару в чеках, які не призводять до спотворення інформації про розрахункову операцію, не є підставою для недійсності чека. 

 Звертаємо увагу, що якщо програмне забезпечення РРО може виконувати нові вимоги до розрахункових документів, не виникає необхідність його обов’язкового доопрацювання

Також інформуємо, що строк між первинною реєстрацією реєстраторів розрахункових операцій та датою їх виключення з Державного реєстру не може становити менше 7 років. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов’язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання реєстратора розрахункових операцій.

 

  Головне управління ДПС у Полтавській областіФото без опису

 

Оновлення ліцензійних даних: суб’єкти господарювання мають подати заяви до 01 липня 2025 року 

 

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, суб'єкти господарювання, які мають діючі ліцензії (надані до 01 січня 2025 року), з метою наповнення Єдиного реєстру ліцензіатів, зобов'язані в термін до 01 липня 2025 року подати заяву про внесення змін до відомостей, що містяться у відповідному реєстрі, у якій зазначити всі відомості, визначені частиною третьою статті                       43 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон № 3817) для відповідного виду ліцензії та для ліцензій з безстроковим терміном дії, до такої заяви потрібно додати документи (за необхідності), визначені частинами четвертою - шостою статті 43 Закону № 3817.

Заяви розглядає орган ліцензування, а не лише ДПС, як було визначено                 у попередній редакції закону, та за результатами їх розгляду вносить зазначені               у таких заявах відомості до відповідного Єдиного реєстру ліцензіатів.

Після набрання чинності Законом № 3817, ДПС без прийняття додаткового рішення переносить до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про місця зберігання спирту етилового, у тому числі біоетанолу, які були внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання до дати набрання чинності Законом № 3817.

 

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Щодо  дотримання   вимог   чинного законодавства платниками податків,                       у  тому  числі   сільгоспвиробниками, в частині ліцензування на зберігання пального

 

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), в тому числі які здійснюють сільськогосподарське виробництво.

Щодо зберігання пального.

Субєкти господарювання, які отримали ліцензію на зберігання пального виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, не мають права надавати послуги зі зберігання пального іншим суб’єктам господарювання.

В іншому випадку, при наданні послуг із зберігання пального іншим суб'єктам господарювання на підставі ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки,   пунктом 37 частини 2 статті 73 Закону України від 18.06.2024  № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 3817)  передбачено застосування до таких суб’єктів фінансових санкцій у вигляді штрафу  - 85 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Щодо реєстрації акцизного складу.

Згідно з вимогами підпункту 14.1.6 пункту 14.1  статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платники податків  зобов’язані  зареєструвати акцизні склади у разі перевищення щорічних обсягів поставки пального 1000 метрів кубічних (окрім платників єдиного податку четвертої групи, які отримують протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10 000 кубічних метрів).

Так,  відповідно до  підпункту 14.1.6 пункту 14.1  статті 14 Кодексу  акцизний склад – це   приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом:

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через

 

паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Таким чином, при отриманні суб’єктом господарювання пального за календарний рік  в обсязі, що перевищує 1000 кубічних метрів (а для платника єдиного податку четвертої групи – 10000 кубічних метрів) без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки, приміщення або територія, де зберігається пальне, має бути зареєстроване як акцизний склад.

При цьому  згідно пунктів  4,  5,  6  Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 24.04.2019 № 408 (із змінами і доповненнями) акцизний склад реєструється в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП СЕ)  розпорядником акцизного складу.

Розпорядник акцизного складу, в свою чергу, має бути зареєстрованим                         в установленому порядку платником акцизного податку з реалізації пального                             в СЕАРП СЕ.

Щодо реєстрації обладнання, встановленого на акцизних складах.

Відповідно до підпункту 230.1.2 пункту 230.1  статті 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

 

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Щодо подання звітності.

Згідно підпункту 230.1.3  пункту 230.1 статті 230 Кодексу розпорядники акцизних складів зобов'язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов'язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються розпорядниками акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у день, що настає за таким останнім днем звітного календарного місяця, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 календарних днів, що настають за останнім днем звітного календарного місяця.

Відповідальність за порушення норм чинного законодавства.

Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального на акцизних складах та/або місцях виробництва окремих видів продукції передбачена статтею 128 1   Кодексу.

Так, відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у СЕАРП СЕ платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2000000 гривень. (п.128 1.2  ст. 128 1 Кодексу).

 

Необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник  (п. 128 1.1  ст. 128 1 Кодексу).

Незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ (п. 128 1.3    ст. 128 1 Кодексу).

 

                                                               Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Як повернути надміру та/або помилково сплачену суму єдиного внеску?

 

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує про можливість   повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску через приватну частину Електронного кабінету.

Для цього необхідно:

  1. Заповнити заяву відповідно до додатку 1 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообовязкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417;

  2. Додати до заяви копію платіжного документу, завіреного платником особисто;

  3. Надіслати заяву з копією платіжного документу через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету за посиланням cabinet.tax.gov.ua .

 

Головне управління ДПС у Полтавській області

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь