№
|
Назва розділу
|
Зміст розділу*
|
|
1
|
2
|
3
|
|
1
|
Вступна частина
|
- Профіль територіальної громади:
дата створення Михайлівської територіальної громади 07.11.2017 року;
1.1.1
|
Чисельність населення, всього осіб,
з них:
|
4782
|
1.1.1.1
|
жінки
|
2422
|
1.1.1.2
|
чоловіки
|
2360
|
1.1.2
|
Міське населення, всього осіб,
з них:
|
|
1.1.2.1
|
жінки
|
|
1.1.2.2
|
чоловіки
|
|
1.1.3
|
Сільське населення, всього осіб,
з них:
|
4782
|
1.1.3.1
|
жінки
|
2422
|
1.1.3.2
|
чоловіки
|
2360
|
- Кількість населених пунктів, які входять до складу громади - 13, відстань між ними та до адміністративного центру територіальної громади- всі населені пункти рівно віддіалені від центру громади ,
- кількість жителів у населених пунктах;
с. Ряське – жителів 715 осіб, з них дітей – 142
с. Усть Лип’янка - жителів 37 осіб, з них дітей – 0
с. Коновалівка - жителів 391 осіб, з них дітей – 69
с. Мала Нехвороща - жителів 365 осіб, з них дітей – 60
с. Свистунівка - жителів 16 осіб, з них дітей – 0
с. Гуляйстеп - жителів 167 осіб, з них дітей – 37
с. Любимівка - жителів 129 осіб, з них дітей – 23
с. Жирківка - жителів 127 осіб, з них дітей – 25
с. Михайлівка - жителів 900 осіб, з них дітей – 175
с. Павлівка - жителів 312 осіб, з них дітей – 47
с. Красногірка - жителів 111 осіб, з них дітей – 6
с. Андріївка - жителів 391 осіб, з них дітей – 79
с. Кустолово – Суходілка - жителів 1016 осіб, з них дітей – 193
- кількість багатодітних сімей 40, в них дітей 131.
2. Основні тенденції соціально-демографічних процесів у територіальній громаді, зокрема:
віковий розподіл
1.1.4
|
Чисельність дитячого населення, всього дітей у віці 0-17 років включно,
з них:
|
857
|
1.1.4.1
|
дівчата
|
418
|
1.1.4.2
|
Хлопці
|
439
|
1.1.5
|
Діти у віці від 0 до 1 року
|
37
|
1.1.6
|
Діти у віці 1-2 роки
|
40
|
1.1.7
|
Діти у віці 3-5 років
|
102
|
1.1.8
|
Діти молодшого шкільного віку (6-10 років)
|
253
|
1.1.9
|
Діти середнього шкільного віку (11-15 років)
|
312
|
1.1.10
|
Діти старшого шкільного віку (16-17 років)
|
114
|
1.1.11
|
Чисельність осіб у віці 14-35 років
|
664
|
1.1.12
|
Чисельність населення працездатного віку (18-59 років включно), всього осіб,
з них:
|
2562
|
1.1.12.1
|
працюючі
|
|
1.1.13
|
Безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості)
із них:
|
69
|
1.1.13.1
|
жінки
|
65
|
1.1.13.2
|
чоловіки
|
4
|
1.1.14
|
Чисельність населення у віці 60-79 років, всього осіб,
з них:
|
1060
|
1.1.14.1
|
жінки
|
598
|
1.1.14.2
|
чоловіки
|
462
|
1.1.15
|
Чисельність населення, у віці 80 років і більше, всього осіб,
з них:
|
223
|
1.1.15.1
|
жінки
|
151
|
1.1.15.2
|
чоловіки
|
72
|
середній вік жителів територіальної громади – 50-66 років);
природний приріст/скорочення населення
1.1.16
|
Кількість народжених**
|
14
|
1.1.17
|
Кількість померлих**
|
107
|
рівень дитячої смертності (діти від 0 до 1 року) - немає;
тенденції щодо зайнятості населення (частка безробітних серед працездатного населення) – 69 осіб зареєстровано і в Центрі зайнятості.
|
|
2
|
Характеристики вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, стан охоплення соціальними послугами
|
- Чисельність вразливих груп населення відповідно до додатка 1 до Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці / територіальної громади у соціальних послугах (далі - Порядок).
2. Чинники, що зумовлюють вразливість / складні життєві обставини, які найбільш поширені в територіальній громаді.
Похилий вік, інвалідність, малозабезпеченість, ухилення батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини, домашнє насильство, невиліковні хвороби, та інші.
3. Стан охоплення соціальними послугами вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до додатка 3 до Порядку
|
|
3
|
Основні соціальні проблеми та потреби у соціальних послугах жителів територіальної громади з числа вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах
|
1. На основі аналізу заяв, звернень, повідомлень в Михайлівській ТГ основними соціальними проблемами є домашнє насильство, інвалідність, похилий вік, створення безбар’єрного середовища ,неналежне виконання батьківських обов’язків. Також на території громади проживають внутрішньо переміщені особи, які зазнали шкоди завданої воєнними діями. В разі звернень, виявлення даним категоріям осіб визначається потреба в наданні соціальних послуг на основі оцінювання потреб.
2. Можливі шляхи розв’язання існуючих соціальних проблем шляхи розв’язання існуючих проблем розглядаються для кожної сім’ї окремо. Загалом, для осіб похилого віку є створення Мобільної соціальної служби, якою надаються соціальні послуги за місцем проживання. Для інших категорії СЖО, ВПО є потреба створити службу соціальної адаптації, яка буде працювати як індивідуально, так і в групах по категоріям.
|
|
4
|
Стан системи надання соціальних послуг і потреби для її подальшого розвитку
|
1. Наявні ресурси:
В Михайлівській ТГ створено надавача – Комунальний заклад Центр надання соціальних послуг Михайлівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, який надає послуги за рахунок коштів місцевого бюджету. Також надаються послуги з догляду на непрофесійній основі.
Відповідно до до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 № 429, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 липня 2020 року за № 643/34926; Центром надаються такі соціальні послуги: догляд вдома, консультування, інформування, соціальний супровід, екстрене (кризове) втручання, посередництво, представництво інтересів, натуральна допомога.
В громаді є структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, до складу якого входять 3 працівників.
Ресурси ЦНСП передбачено (додаток 2 до Порядку).
Соціальні послуги доступні для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення. В Михайлівському ЦНСП існує і діє послуга «Соціального таксі», яка надається за рахунок місцевого бюджету.
В разі потреби до надання соціальних послуг залучаються медичні працівники, працівники освіти. Центр співпрацює зі Службою у справах дітей.
2. Вся інформація про соціальні послуги розміщена на стендах в адміністративному приміщенні та на офіційних сайтах громади, в соціальних мережах.
3. В громаді функціонує заклад, який забезпечує вразливі категорії населення соціальними послугами, надавачів недержавного сектору немає. Центр удосконалює надання соціальних послуг шляхом розширення змісту соціальних послуг. Центр фінансується з місцевого бюджету. При плануванні видатків враховуються завдання щодо удосконалення розвитку соціальних послуг. При плануванні бюджету проводиться його обговорення, в тому числі в частині надання соціальних послуг.
|
|
|
5
|
Висновки щодо пріоритетів організації надання соціальних послуг у територіальній громаді в середньостроковій і короткостроковій перспективі з урахуванням виявлених потреб та наявних ресурсів
|
Висновки щодо потреб населення у соціальних послугах з урахуванням:
До потенційних отримувачів соціальних послуг відносяться: особи похилого віку, внутрішньо переміщені особи, особи, постраждалі від домашнього насильства, особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та інші вразливі групи населення. В разі потреби ці категорії громадян забезпечуються соціальними послугами.
В усному порядку, в телефонному режимі проводилось опитування потенційних отримувачів соціальних послуг. За результатами яких встановлено, що необхідні базові соціальні послуги надаються надавачем соціальних послуг. Найбільша потреба серед числа ВПО є натуральна допомога у вигляді послуг: перукаря, швачки та соціального таксі.
Основні базові соціальні послуги, які надаються вразливим категоріям населення: консультування, інформування, , представництво інтересів, екстрене(кризове) втручання, догляд вдома, натуральна допомога, соціальний супровід.
Питання охоплення базовими соціальними послугами серед числа дітей позбавлених батьківського піклування та дітей сиріт перебуває на особливому контролі. Дані категорії осіб перебувають під соціальним супроводом.
Пріоритетним напрямком в розвитку соціальних послуг громади є розширення змісту окремих соціальних послуг, зокрема це послуги натуральна допомога та соціальний супровід.
|
|
6
|
Рекомендації за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах
|
1. Пріоритетні види соціальних послуг для жителів територіальної громади залишаються базові соціальні послуги, які надаються ЦНСП. З метою забезпечення надання соціальних послуг вразливим категоріям населення, зокрема військовослужбовцям розширюється зміст соціальної послуги –соціальний супровід, до надання якої буде залучатися психолог.
2. На даний час територіальна громада неспроможна надавати соціальну послугу стаціонарного догляду. Але це питання перебуває на контролі та в разі необхідності особи направляються до інтернатних закладів.
3. Рекомендації щодо організації
Розширення змісту надання соціальних послуг, які позволять охопити більшу частину вразливих груп населення. Продовжити комплексний підхід до обслуговування МСС громадян похилого віку та осіб з інвалідністю.
|
|
|
7
|
Додатки
|
1. Дані щодо соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб / сімей, які належать до вразливих груп населення
або перебувають у складних життєвих обставинах (додаток 1 до Порядку).
2. Узагальнені дані про надавачів соціальних послуг (за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку).
3. Дані щодо забезпечення соціальними послугами осіб/сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах (таблиця 3.1 додатка 3 до Порядку).
4. Дані щодо видів соціальних послуг, потребу в яких встановлено для осіб/сімей з числа вразливих груп населення та тих, які перебувають у складних життєвих обставинах (таблиця 3.2 додатка 3 до Порядку).
5. Інформація за результатами оцінювання організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні соціальними послугами (додаток 4 до Порядку).
6. Звіт(и) за результатами опитувань, інтерв’ю, фокус-групи тощо
|
|