ДПС інформує!
Щодо повідомлення Центральним депозитарієм цінних паперів, депозитарними установами органів ДПС про відкриття/закриття рахунків
в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю
та товариств з додатковою відповідальністю, рахунків умовного зберігання (ескроу) часток товариства з обмеженою відповідальністю
та товариства з додатковою відповідальністю
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють про внесені зміни до Порядку подання повідомлень про відкриття / закриття рахунків / електронних гаманців платників податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг / емітентах електронних грошей до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (далі – Порядок № 721), які внесені наказом Міністерства фінансів України від 03.12.2024 № 618 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з питань обліку рахунків/електронних гаманців платників податків у контролюючих органах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.12.2024 за № 1945/43290 (далі – наказ № 618), який набрав чинності 21.01.2025:
-
відповідно до вимог пункту 69.21 статті 69 Податкового кодексу України Порядком № 721 врегульовано процедуру повідомлення Центральним депозитарієм цінних паперів, депозитарними установами органів ДПС про відкриття/закриття рахунків в обліковій системі часток товариств з обмеженою відповідальністю та товариств з додатковою відповідальністю, рахунків умовного зберігання (ескроу) часток товариства з обмеженою відповідальністю та товариства з додатковою відповідальністю;
-
внесено зміни до:
- структури та назви повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах (файл Р);
- структури повідомлення про припинення (зняття з обліку) платника податків (файл U);
- паперових форм документів, встановлених додатками 2, 3, 5, 6 до Порядку № 721;
- переліку кодів причин відмови у взятті на облік рахунку/електронного гаманця платника податків, довідника помилок (додатки 7, 8 до Порядку № 721).
Крім того, оновлено версії електронних форм повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах (файл F), повідомлення про відкриття/закриття електронних гаманців платника податків (файл Н).
Електронні форми зазначених повідомлень розміщені за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/programniy-modul/formi-elektronnih-роvidomlen/.
Звертаємо увагу, що у період до 30.04.2025 банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг надається можливість надсилати до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків (файли F, Р, Н) за формою, встановленою наказом № 618, та за формою, яка діяла до набрання чинності цим наказом.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Виплата компенсацій та інших виплат (у тому числі тих, що є додатковим благом) на користь працівників благодійної організації
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що 30.12.2024 набрав чинності Закон України від 17.12.2024 № 4143-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення на митну територію України окремих товарів оборонного призначення».
Пункт 133.4 статті 133 Розділу III «Податок на прибуток підприємств» Податкового кодексу України (далі – ПК України) доповнено підпунктом 133.4.4¹ такого змісту :
133.4.4¹ Виплата компенсацій та інших виплат (у тому числі тих, що є додатковим благом) на користь працівників благодійної організації не є підставою для виключення такої благодійної організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій, за умови що такі компенсації та інші виплати пов'язані з реалізацією цілей і завдань такої благодійної організації і передбачені її установчими документами та/або організаційно-розпорядчими документами та не суперечать Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації». Розмір таких компенсацій та інших виплат у податковому (звітному) році не повинен перевищувати 25 відсотків суми понесених адміністративних витрат такої благодійної організації за податковий (звітний) рік.
Пункт 165.1 статті 165 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» ПК України доповнено підпунктом 165.1.68 такого змісту:
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи:
165.1.68. сума (вартість) благодійної пожертви, отриманої фізичними особами, які здійснюють публічний збір благодійних пожертв від імені благодійної організації або на користь благодійної організації від власного імені, від імені або на користь інших бенефіціарів у порядку, визначеному Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації», у розмірі фактично перерахованого такій благодійній організації чи бенефіціару, від імені та/або на користь яких здійснювався публічний збір благодійних пожертв.
Головне управління ДПС у Полтавській області
До уваги власників земельних ділянок та землекористувачів: про коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України, є базою оподаткування земельним податком та застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік (відповідно до вимог статті 289 Податкового кодексу України).
Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік становить 1,12 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь).
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України).
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років становить: 1996 рік – 1,703; 1997 рік – 1,059; 1998 рік – 1,006; 1999 рік – 1,127; 2000 рік – 1,182; 2001 рік – 1,02; 2005 рік – 1,035; 2007 рік – 1,028; 2008 рік –1,152; 2009 рік – 1,059; 2010 рік – 1,0; 2011 рік – 1,0; 2012 рік – 1,0; 2013 рік –1,0; 2014 рік – 1,249; 2015 рік – 1,433 (крім сільськогосподарських угідь) і 1,2 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); 2016 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги та 1,06 (для земель несільськогосподарського призначення); 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,1 (для земель несільськогосподарського призначення); 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 1,15 (для земель і земельних ділянок (крім сільськогосподарських угідь); 2023 рік – 1,051 (зазначений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується для всіх категорій земель і видів земельних угідь).
Індексація нормативної грошової оцінки земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не здійснювалася.
Крім того, Держгеокадастром повідомлено, що витяги, які були та будуть сформовані автоматично програмним забезпеченням Державного земельного кадастру в період з 01 січня до 16 січня 2025 року, не містять коефіцієнтів індексації за 2024 рік, відповідно, значення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зазначене в цих витягах, потребуватиме перерахунку із застосування коефіцієнта індексації за 2024 рік.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: кому та скільки доведеться сплатити у 2025 році
Статтею 266 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
За об’єкти житлової нерухомості податок для фізичних осіб розраховується за площу, що перевищує:
- для квартир – 60 кв. метрів,
- для житлових будинків – 120 кв. метрів,
- для різних типів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, – 180 кв. метрів.
Базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Ставка податку на нерухомість встановлюється органами місцевого самоврядування в залежності від типу об’єктів та їх місцезнаходження у відсотках до мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року, та не може перевищувати 1,5 відсотка за 1 кв. метр.
Оскільки у 2025 році податок нараховується за звітний 2024 рік, то ставка податку розраховується виходячи із мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2024 року, яка складала 7100 гривень (таким чином, максимальна ставка за 1 квадратний метр не може перевищувати 106,50 грн (7100 * 1,5 відсотка).
За наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку збільшується до 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості.
Податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку, контролюючі органи відповідно до Податкового кодексу України надсилають (вручають) платнику податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) за місцем його податкової адреси (реєстрації).
Податкове зобов’язання з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Більше корисної інформації щодо особливостей справляння податку на нерухомість можна дізнатися на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання»: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/fizichni-osobi/
Головне управління ДПС у Полтавській області
Який порядок отримання дитиною до 14 років документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків?
З чого почати?
Подати Облікову картку фізичної особи за формою № 1ДР, яка є одночасно є заявою для реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Хто подає документи?
Для малолітньої дитини до 14 років Облікову картку за ф. № 1ДР подає один із батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представник за довіреністю.
Які документи потрібні?
Свідоцтво про народження дитини.
Якщо свідоцтво видане не українською мовою, необхідно надати засвідчений відповідно до законодавства переклад свідоцтва українською мовою (оригінал повертається після пред’явлення) та його копію.
Документ, що посвідчує особу одного з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів).
Додаткові документи (за потреби):
- Якщо батьки або один із них на момент народження дитини були іноземцями чи особами без громадянства потрібно надати довідку про реєстрацію особи громадянином України (після пред’явлення повертається).
- Для підтвердження місця проживання (перебування) можна надати: витяг з реєстру територіальної громади, паспорт у вигляді книжечки, тимчасове посвідчення громадянина України.
- Для підтвердження статусу внутрішньо переміщеної особи надається довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Куди подавати документи?
До будь-якого контролюючого органу особисто або в електронному вигляді через Е-кабінет або мобільний застосунок «Моя податкова».
Скільки часу це займає?
Реєстрація особи у ДРФО здійснюється впродовж 3 робочих днів після звернення.
Як отримати готовий документ?
Документ, що засвідчує реєстрацію дитини у ДРФО (картка платника податків), може бути виданий одному з батьків (прийомних батьків, усиновителів, опікунів) або представнику за довіреністю.
Головне управління ДПС у Полтавській області