Михайлівська громада
Полтавська область, Полтавський район

ДПС інформує!

Дата: 03.12.2024 09:15
Кількість переглядів: 48

 

Коли може бути застосований адміністративний арешт майна платника, що має податковий борг?

 

Питання адміністративного арешту майна платника, що має податковий борг, врегульовано нормами статті 94 Податкового кодексу України                            (далі – ПКУ ). Звертаємо увагу, що адміністративний арешт майна платника податків (далі – Арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.  

Арешт майна може бути застосований, якщо з'ясовується одна з таких обставин: 

- платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває                           у податковій заставі; 

- фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; 

- платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;

-  відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також                     у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; 

- відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення-рішення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; 

- платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; 

- платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу; 

- платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);

- нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки. Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна,                       на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів                                на рахунку платника податків.

 

          Нагадуємо платникам про можливість отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетом та цільовими фондами за даними органів ДПС                      в Електронному кабінеті .

          

                                                      Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ

Щодо окремих особливостей заповнення додатку 2 до податкової декларації з ПДВ «Розрахунок суми бюджетного відшкодування та суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – додаток 2).

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу платників податку на додану вартість (далі – ПДВ), що у зв’язку із виданням наказу Міністерства фінансів України від 09.08.2024 № 400 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.08.2024 за № 1302/42647, з урахуванням змін, внесених наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2024 № 418 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 серпня 2024 року № 400», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.09.2024 за № 1343/42688 (далі – наказ № 400), податкові декларації з ПДВ, починаючи зі звітного (податкового) періоду – жовтень 2024 року, складаються виключно за формами, що викладені у новій редакції наказом № 400 (подаються з 01 листопада 2024 року).

Зміни, внесені до форм податкової звітності, обумовлені необхідністю приведення їх у відповідність до вимог Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з метою практичної реалізації податкових механізмів, у тому числі у частині забезпечення ефективного адміністрування ПДВ та здійснення автоматизованої перевірки декларування платником суми від’ємного значення.

Зокрема, об’єднано додатки 2 та 3 до декларації в один додаток 2.

У новому додатку 2 передбачено застосування оновленої таблиці 1, в якій структуровано порядок та змінено хронологію відображення платниками податку інформації про розрахунок суми від’ємного значення та суми бюджетного відшкодування, а саме:

–  у розрізі звітних (податкових) періодів, у яких виникло від’ємне значення;

– податкових накладних, згрупованих по періодах їх складання окремо по кожному постачальнику товарів/послуг, за яким сформовано таке значення;

– розрахунків коригування, складених на підставі підпункту «в» підпункту 97.4 пункту 97 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, у разі якщо таке коригування призвело до виникнення від’ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, яка підлягає бюджетному відшкодуванню. 

У таблиці 1 додатка 2 розшифровується вся сума від’ємного значення, що задекларована у рядку 19 декларації, у тому числі залишки сум від’ємного значення, що виникли у попередніх звітних (податкових) періодах.

Відомості про суми від’ємного значення зазначаються у хронологічному порядку виникнення таких сум, починаючи зі звітного (податкового) періоду, який є найбільш давнім до дати подання декларації, та закінчуючи найближчим звітним (податковим) періодом.

Додаток 2 до декларації доповнено новою таблицею 1.1, у якій має зазначатися інформація про суми податку за операціями з придбання товарів/послуг, якщо такі суми податку було зараховано в погашення податкових зобов’язань, визначених за операціями з експорту товарів, до яких застосовується Режим експортного забезпечення, за умови фактичної сплати сум податку таким постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Особливості заповнення додатка 2 викладені в додатку 2 до листа ДПС від 28.10.2024 № 29885/7/99-00-21-03-02-07 (розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist/listi/2024-rik/79175.html).

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

До уваги суб’єктів господарювання, які здійснюють експорт окремих видів товарів!

 

        Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що законом України від 9 травня 2024 року № 3706-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей експорту окремих видів товарів у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України від 16.04.1991 № 959-ХІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» (далі – Закон № 959-ХІІ).

       На виконання змін, внесених у статтю 192 Закону № 959-ХІІ, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 жовтня 2024 року № 1261 «Про запровадження режиму експортного забезпечення», що набрав чинність 1 грудня 2024 року.

       Зокрема, зазначеними нормативно-правовими актами запроваджуються особливості здійснення суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності експорту товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 (далі – окремих видів товарів), а саме:

       експорт окремих видів товарів дозволено здійснювати лише зареєстрованим платникам податку на додану вартість (далі – платники), до дня подання митної декларації платники зобов’язані скласти та зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, зареєстрована податкова накладна дає право на оформлення митної декларації та здійснення експорту (підпункт 97.1 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, далі – Кодекс);

       заборона експорту окремих видів товарів за нижчими цінами, ніж мінімально допустимі експортні ціни (підпункт 97.3 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

платники, в яких за останні 12 місяців (до 11 листопада 2024 року – за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) не повернення валютної виручки на дату складання податкової накладної становить не більше 20 %, застосовують ставку податку ПДВ 0 % при експорті (підпункт «а» підпункту 97.2 пункту 97 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

       Водночас режим експортного забезпечення не застосовується до операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів:

що вивозяться як припаси транспортними засобами комерційного призначення відповідно до статті 229 Митного кодексу України;

включених до товарних підкатегорій 1001 91 10 00, 1002 10 00 00, 1003 10 00 00, 1004 10 00 00, 1005 10 13 00, 1005 10 15 00, 1005 10 18 00, 1201 10 00 00, 1205 10 10 00, 1206 00 10 00 згідно з УКТЗЕД, які здійснюються платниками податку на додану вартість у супроводі фітосанітарного сертифіката, виданого з урахуванням положень пункту 15 розділу IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про карантин рослин».

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

«Територія високого рівня податкової довіри» важливий крок на шляху до створення прозорої та ефективної податкової системи

         Побудова відкритих та партнерських взаємовідносин із бізнесом, високий рівень добровільного та свідомого дотримання норм податкового законодавства – мета реалізації проєкту «Територія високого рівня податкової довіри».

         Державна податкова служба України продовжує курс впровадження реформ             і створення умов, за яких платник податків буде зацікавлений у прозорій та чесній взаємодії з державою.

         «Територія високого рівня податкової довіри» передбачає низку особливостей податкового адміністрування для платників, які відповідають визначеним критеріям:

         1. Мораторій на проведення перевірок: звільнення від переважної частини документальних позапланових, планових і фактичних перевірок;

         2. Скорочення строків камеральних та документальних перевірок щодо бюджетного відшкодування;

         3. Скорочення термінів надання індивідуальних податкових консультацій;

         4. Закріплення комплаєнс-менеджера – помічника, який допомагатиме                        в прийнятті управлінських рішень та виключенні ризиків порушень податкового законодавства.

         Точність, швидкість, доступність, оперативне реагування на запити платників – ключові переваги, які закріплює проєкт.

         Дотримуєтесь податкового законодавства та  відповідаєте критеріям – запрошуємо до Території високого рівня податкової довіри.

         З більш детальною інформацією можна ознайомитись на субсайті «Територія високого рівня податкової довіри» або, розглянувши презентацію за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/717/844503/InfoList7_2024.pdf .

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень                         до контролюючого органу

На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень.

Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР                                          «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:

- прізвище, ім'я, по батькові,

- місце проживання громадянина,

- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.

        Додатково інформуємо:

Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то                         в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Обов’язкове застосування електронного цифрового підпису                                 не вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та  зазначенням дати.

Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявникам  з відповідним роз’ясненням.

Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає                            (стаття 5 Закону № 393).

Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 року                                   до Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні                                 з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка). З них 68 звернень, що становить 11 відсотків,  були залишені без розгляду                    з зазначених вище підстав.

Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу                       з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію                      з підписом заявника.

Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення  невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чи суб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні.

Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання звернень                  та їх оформлення.

 

                                                      Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь