Михайлівська громада
Полтавська область, Полтавський район

ДПС інформує!

Дата: 26.11.2024 10:11
Кількість переглядів: 71

 

Щодо забезпечення можливості розрахунків у безготівковій формі

 

Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що на виконання вимог частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова № 894).

Так, з 1 січня 2025 року вступає в дію підпункт 3 пункту 1 Постанови № 894, який розширює коло суб’єктів господарювання, які в обов’язковому порядку мають забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків за продані ними товари (надані послуги).

Постановою № 894 передбачено поступове запровадження обов’язку торговців забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги) і на сьогодні такий обов’язок уже встановлено для торговців, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення  понад 5 тисяч жителів, а:

з 1 січня 2025 року – платіжні термінали (POS-термінали) будуть необхідні торговцям у населених пунктах з населенням менше ніж 5 тисяч жителів;

з 1 січня 2026 року – торговцямфізичним особам – підприємцямплатникам єдиного податку першої групи, торговцям, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції.

Примітка: запровадження з 1 січня 2025 року обов’язку відповідно до кількості населення не стосується торговцівфізичних осібпідприємцівплатників єдиного податку першої групи та торговців, які здійснюють торгівлю з використанням торгових автоматів, виїзну (виносну) торгівлю, продаж власноручно вирощеної або відгодованої продукції, які повинні будуть встановити POS-термінали з 1 січня 2026 року, незалежно від кількості населення.

Наголошуємо, що відповідно до частини двадцять дев’ятої статті 38 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» торговцям забороняється:

у будь-який спосіб обмежувати право держателя електронного платіжного засобу обирати для здійснення розрахунків будь-який електронний платіжний засіб платіжних систем відповідно до абзацу першого частини двадцять восьмої цієї статті;

встановлювати будь-яку додаткову (супровідну) плату під час здійснення оплати за продані ними товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв, у тому числі плату за використання певного електронного платіжного засобу, платіжного застосунку або платіжного пристрою;

встановлювати різні ціни на ті самі товари чи послуги у разі здійснення розрахунку за них у безготівковій формі порівняно з розрахунком готівковими коштами.

Водночас торговці мають право заохочувати покупця до використання певного електронного платіжного засобу для здійснення розрахунків.

Головне управління ДПС у Полтавській областіФото без опису

 

Запитували? Відповідаємо!

 

Чи можливе погашення боргу з одного податку за рахунок переплати з іншого податку?

 

Згідно з підпунктом б) абзацу третього пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями сплату грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснено за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів з урахуванням особливостей, визначених                 у пункті 43.4 1 статті 43 цього Кодексу.

Актуальні реквізити рахунків для сплати зборів і платежів розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/ .

 

                                           Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

До уваги платників плати за землю та органів місцевого самоврядування!

Особливості встановлення ставок з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, на яких створюється / створений індустріальний парк

 

        Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що згідно з частиною першою статті 7 Закону України від 21 червня 2012 року № 5018-VI «Про індустріальні парки» (зі змінами) (далі – Закон) на земельних ділянках, які передані в оренду, індустріальні парки можуть створюватися з ініціативи орендарів після внесення відповідних змін до договору оренди земельної ділянки та прийняття орендодавцем рішення про погодження концепції індустріального парку.

       У разі наявності переможця електронного аукціону на право оренди земельної ділянки комунальної власності, який планує на цій земельній ділянці створити індустріальний парк (далі – Парк), постає питання правомірності внесення змін до договору оренди земельної ділянки та встановлення пільгової ставки орендної плати (далі – Плата) відповідно до п. 284.6 ст. 284 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). 

      Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення Плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пп. 288.1, 288.4 ст. 288 Кодексу).

     Згідно з п.п. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 Кодексу у разі визначення орендаря на конкурентних засадах річний розмір платежу може перевищувати граничний розмір Плати, встановлений у п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу, а саме 12 відс. нормативної грошової оцінки.

     Водночас відповідно до п. 284.6 ст. 284 Кодексу у частині плати за землю за земельні ділянки, що входять до складу території індустріальних парків, включених до Реєстру індустріальних парків, нормативну грошову оцінку яких проведено,  що  використовуються  ініціаторами  створення  індустріального  парку,

керуючою компанією індустріального парку та учасниками індустріальних парків, органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) можуть:

1) встановлювати ставки земельного податку та Плату в розмірі, меншому за розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачується на відповідній території;

2) звільняти від сплати земельного податку.

     Враховуючи зазначене, підставою для застосування норми п. 284.6 ст. 284 Кодексу є:

внесення змін до договору оренди в частині визначення, що земельна ділянка надана саме для створення Парку;

погодження ОМС концепції Парку;

включення Парку до Реєстру індустріальних (промислових) парків;

набрання орендарем земельної ділянки статусу ініціатора, керуючої компанії або учасника Парку.

     Разом з цим зазначаємо, що відповідно до ст. 23 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» (зі змінами) Плата за земельні ділянки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, переглядається за згодою сторін. Плата за земельні ділянки державної та комунальної власності, передані в оренду на земельних торгах, не може бути зменшена за згодою сторін протягом строку дії договору оренди, а також у разі його поновлення (крім випадків консервації таких земельних ділянок, а також визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами).

      У разі наявності переможця електронного аукціону на право оренди земельної ділянки комунальної власності ставка Плати, зазначена у договорі оренди земельної ділянки, визначена за результатом торгів, а не рішенням ОМС. Тому норма п. 284.6 ст. 284 Кодексу до договору оренди не може бути застосована.

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Порядок формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства

 

У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що                                1 листопада 2024 року набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України від 07.10.2024                                № 495 «Про затвердження Порядку формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».

Цей Порядок визначає порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі - Перелік платників), який включає:

  • алгоритми розрахунку середніх показників критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників, на підставі яких формується цей перелік;

  • алгоритми розрахунку показників вимог і критеріїв щодо включення платників податків до Переліку платників;

  • порядок формування та затвердження Переліку платників;

  • порядок оприлюднення Переліку платників ДПС на своєму офіційному вебсайті;

  • порядок повідомлення платника податків про включення/виключення його до/з Переліку платників;

  • порядок подання платником податків повідомлення про відмову                               в оприлюдненні даних про платника податків;

  • порядок вилучення інформації про платника податків у разі подання платником податків повідомлення про відмову в оприлюдненні даних про платника податків після оприлюднення Переліку платників.

До переліку буде включено юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, резидентів «Дія.Сіty», які відповідатимуть низці вимог та критеріїв з урахуванням системи оподаткування (зокрема, вимогам до рівня сплати податків, рівня нарахування заробітної плати, тощо).

Вимоги щодо включення платника податку до Переліку платників та порядок їх визначення:

1) податковий борг та/або заборгованість з інших платежів, контроль за стягненням яких покладено на контролюючі органи, не перевищує 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та з дня їх виникнення минуло не більше 30 днів;

2) відсутність заборгованості (недоїмки, штрафу, пені) зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

3) відповідність критеріям, визначеним підпунктом 69.41.2 підпункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, залежно від обраної системи оподаткування;

4) відсутність фактів порушення платником податків податкових обов'язків щодо подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 2 розділу I, пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу;

5) відсутність винесених щодо платника податку податкових повідомлень-рішень про порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та/або імпорту товарів протягом останніх послідовних 12 місяців;

6) відсутність рішення про відповідність платника податків критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, прийнятого у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України відповідно до пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу;

7) відсутність розпочатої процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП;

8) відсутність порушеного провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) платника податків;

9) відсутність прийнятого щодо платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у порядку, встановленому Законом України "Про санкції";

10) відсутність у платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України (крім громадян такої держави, яким надано статус учасника бойових дій після              14 квітня 2014 року);

11) відсутність серед засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників платника податків осіб, місцем проживання (місцезнаходженням) яких є держава, що здійснює збройну агресію проти України;

12) відсутність змін щодо основного виду економічної діяльності, внесених щодо платника податків до ЄДР протягом останніх послідовних 12 календарних місяців.

Територіальні органи ДПС протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників визначають комплаєнс-менеджера для взаємодії з платниками податків, включеного до зазначеного Переліку, та затверджують перелік його повноважень щодо взаємодії з такими платниками податків наказом територіального органу ДПС.

Платнику податків надсилається інформаційне повідомлення в електронний кабінет не пізніше наступного робочого дня після закріплення комплаєнс-менеджера.

Форму повідомлення про закріплення за платником податку посадової особи територіального органу ДПС, відповідальної за взаємодію з платником податків (комплаєнс-менеджера), наведено в додатку 5 до цього Порядку.

Платник податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства має право взаємодіяти з комплаєнс-менеджером в усній формі, а також                  з використанням засобів дистанційного зв'язку, у тому числі в режимі відеоконференції. Порядок взаємодії комплаєнс-менеджера з платником податків визначається наказом ДПС.

Взаємодія комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства передбачає консультування платника податків з питань, пов'язаних із виконанням його податкових обов'язків.

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 

Щодо термінів перевірок декларацій з податку на додану вартість                        з заявленими сумами до бюджетного відшкодування

 

Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що                                      з 16 березня 2024 року набув чинності Закон України від 23 лютого 2024 року                 № 3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства»

Відповідно до статті 200 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено нові терміни перевірок декларацій з податку на додану вартість                        з заявленими сумами до бюджетного відшкодування:

- камеральні перевірки – 20 днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після - закінчення граничного строку – за днем її фактичного подання;

- документальні перевірки – 40 днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку – за днем її фактичного подання.

Звертаємо увагу, що відповідні зміни до пунктів 200.10 та 200.11 статті 200 ПКУ набрали чинності з 01 липня 2024 року.

 

Головне управління ДПС у Полтавській області


Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь