ДПС інформує!
Порядок листування з податковими органами
через Електронний кабінет платника
Головне управління ДПС у Полтавській області нагадує, що відповідно пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Платники податків, які бажають отримувати документи від контролюючого органу через Електронний кабінет, повинні подати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391602).
У разі, якщо платник податків бажає припинити отримувати документи через Електронний кабінет, він має право один раз протягом року надіслати контролюючому органу через Електронний кабінет відповідну Заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет (форма J/F1391702). Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет.
Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно:
1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету, ідентифікувавшись кваліфікованим електронним підписом, отриманим у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
2. Обрати режим «Введення звітності». У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути «Створити». Зі списку документів обрати форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет).
3. Заповнити форму документа. У формі Заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши «Перевірити». Після успішного заповнення зберегти Заяву.
4. Підписати кваліфікованим електронним підписом та відправити документ до контролюючого органу. Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 (Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). Отриману Квитанцію № 2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи».
Після направлення платником Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет з одночасним надсиланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Відповідно до пункту 42.5 статті 42 ПКУ за відсутності Заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет або надходження від платника Заяви про відмову отримувати документи через Електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надсилання листів засобами поштового зв’язку за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо подання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за оновленою формою, починаючи з 01.07.2024
Наказ Міністерства фінансів України від 09.02.2024 № 58 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2020 року № 839», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.02.2024 за № 282/41627, зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 01.03.2024 № 101 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 09 лютого 2024 року № 58», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 04.03.2024 за № 316/41661, який опубліковано в Офіційному віснику України від 19.03.2024 № 26 (далі – наказ Мінфіну № 58), набув чинності 19 березня 2024 року.
Відповідно до наказу Мінфіну № 58 внесено зміни до:
форми Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складаня Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній», зокрема, її викладено в новій редакції;
Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Інформацію про зміну форми Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (далі – МГК) розміщено 15.04.2024 на вебпорталі ДПС у розділах:
Головна/Діяльність/Трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування/Трансфертне ціноутворення/Нормативно-правові акти/Акти Міністерства фінансів України та ДПС/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).
Головна/Законодавство/Податкове законодавство/Накази/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).
Головна/Законодавство/Податки, збори, платежі/Загальнодержавні податки/Податок на прибуток підприємств/Форми звітності/Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).
Головна/Законодавство/Електронні форми документів/Податок на прибуток підприємств/ Наказ Міністерства фінансів України від 30.12.2020 № 839 «Про затвердження форми та Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній» (із змінами).
Електронна форма Повідомлення про участь у МГК доступна для завантаження на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів/Податок на прибуток (код форми J1800103).
Звертаємо увагу платників податків, що подання Повідомлення про участь у МГК за новою формою буде здійснюватися з 01.07.2024.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо оподаткування бюджетного гранту, наданого
фізичній особі - резиденту
Головне управління ДПС у Полтавській повідомляє, що відповідно до п.п. 170.7 прим.1.1 п. 170 прим. 1 ст. 170 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку дохід у вигляді бюджетного гранту далі - Грант).
Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) Гранту є надавач, який відображає надання у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, та подає його до контролюючого органу (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).
Якщо платником податку допущено порушення цільового використання Гранту, такий платник податків зобов’язаний відобразити суму доходу (частину суми), у складі річного оподатковуваного доходу за відповідний звітний рік, подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи та самостійно сплатити податок з таких доходів (п.п. 170.7 прим. 1.4 п. 170 прим. 1 ст. 170 ПКУ).
Більш детально ознайомитися з відповідним роз’ясненням можна на вебпорталі ДПС у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ (категорія 103.02).
Головне управління ДПС у Полтавській області
Як повернути (перерахувати) через Електронний кабінет
помилково сплачені податки та збори?
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що Заяву про повернення помилково сплачених сум грошових зобов’язань та пені (далі – Заява) можна подати через приватну частину Електронного кабінету за посиланням http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
У розділі «Заяви, запити для отримання інформації» заповнюється заява за формою:
J1302002 – для юридичних осіб;
F1302002 – для фізичних осіб.
Заява подається до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково сплаченої суми.
Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, який підтверджує помилкову сплату.
Подати заяву на повернення помилково сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати.
Крім того, Заяву можна подати на паперовому носії до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково сплаченої суми.
Головне управління ДПС у Полтавській області