Михайлівська громада
Полтавська область, Полтавський район

Інформація про лікарняні

Дата: 25.08.2021 15:12
Кількість переглядів: 1665

Листки непрацездатності з причини вагітність та пологи видаються лікарями закладів охорони здоров’я лише в паперовому вигляді

 

Станом на 19 серпня 2021 року лікарями 60 закладів охорони здоров’я Полтавської області було автоматично відправлено до Електронного реєстру листків непрацездатності 4 160 медичних висновків про тимчасову непрацездатність пацієнтів.

Готовим до сплати е-лікарняний стає на наступний день після дати завершення тимчасової непрацездатності працівника, статус е-лікарняного автоматично змінюється в кабінеті страхувальника.

Із цього моменту роботодавець повинен протягом 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення та, якщо тривалість лікарняного перевищує 5 робочих днів або він підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду соціального страхування України з першого дня, упродовж 5 робочих днів після призначення подати до відповідного відділення робочого органу виконавчої дирекції ФССУ заяву-розрахунок для фінансування допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області звертає увагу лікарів закладів охорони здоров’я, що відповідно до п. 13 наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2021 № 1066 “Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки” на період перехідної моделі  в разі вагітності та пологів необхідно видавати паперовий листок непрацездатності. Формування медичних висновків і створення е-лікарняних з цієї причини непрацездатності під час перехідного періоду не передбачено.

 

Роботодавцями Полтавщини подано до відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Полтавської області перші заяви-розрахунки для фінансування електронних лікарняних

 

В Україні поступово впроваджується цільова модель формування та видачі електронних листків непрацездатності.

До 01 вересня 2021 року в нашій державі триває перехідна модель впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності. Тобто залежно від закладу охорони здоров’я працівникам можуть видати або звичний паперовий листок непрацездатності або сформувати медичний висновок.

Станом на 01.08.2021 Кременчуцьким та Полтавським міськими відділеннями управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області прийнято від роботодавців заяви-розрахунки для фінансування матеріального забезпечення за 23 електронними лікарняними. Кількість днів, що підлягають оплаті за рахунок коштів Фонду соціального страхування України за вказаними листками непрацездатності, склала 85 на загальну суму 41 тис. 733 гривні. 60 закладів охорони здоров’я Полтавщини вже створюють для своїх пацієнтів медичні висновки про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, на підставі яких для застрахованих осіб автоматично формуються е-лікарняні.

Впровадження Електронного реєстру листків непрацездатності не вплинуло на порядок фінансування матеріального забезпечення Фондом соціального страхування України, однак оформлення заяви-розрахунку за паперовим і е-лікарняним має відмінності. Зокрема, за кожним видом лікарняних подається окрема заява-розрахунок, тобто в одному документі не можуть поєднуватись паперові та е-лікарняні. Це пов’язано з тим, що електронні лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності. При цьому коди 11 і 12, які в е-лікарняних визначають зв’язок хвороби або травми з виробництвом, можуть бути присвоєні лише органами Фонду соціального страхування України після завершення відповідного розслідування профзахворювання або нещасного випадку.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області звертає увагу роботодавців щодо доступних механізмів подання заяв-розрахунків за е-лікарняними. Подати заяви-розрахунки за е-лікарняними можливо:

? в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосуванням електронного підпису/печатки,

? на паперових носіях.

У кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України наявний інтерфейс подання заяви-розрахунку безпосередньо з кабінету – однак, на сьогодні це лише напрацювання візуального інтерфейсу, функціональна реалізація відсутня. Тобто у випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до відділень робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Подати заяву-розрахунок на фінансування матеріального забезпечення в електронному вигляді роботодавці, як і раніше, можуть за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення.

Більш детальну інформацію щодо особливостей проходження                   е-лікарняного на підприємстві, оформлення заяви-розрахунку та ін. можливо отримати за наступними посиланнями:

? Про оновлені коди причин тимчасової непрацездатності в е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976143

? Про особливості оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

? Про проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976046


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь